Dzienny jadłospis #4

15 kwi 2015 przez

Dzienny jadłospis #4

Planujecie wieczorami co przygotujecie następnego dnia do jedzenia na cały dzień? Jeśli nie macie pomysłów może któryś z moich jadłospisów przypadnie wam do gustu. Zawsze moim największym problemem było wymyślenie co ugotować, żeby zadowolić wszystkich domowników. Po latach prób i błędów dochodzę do wniosku, że to niemożliwe. Zawsze komuś coś nie pasuje. W końcu każdy ma swoje smaki… Dokładam jednak wszelkich starań, aby moje dania były świeże, zdrowe i pełnowartościowe. Zachęcam do wypróbowania poniższych przepisów i urozmaicania swoich posiłków. Różnorodność nie tylko podczas diety jest podstawą w kuchni!

 

Śniadanie – bajgiel z pastą z zielonego groszku

Mrożony groszek wrzucam na wrzątek i krótko gotuję. Odcedzam i czekam aż przestygnie. W blenderze rozdrabniam ząbek czosnku, dodaję groszek, sok z cytryny, garść listków świeżej mięty i jogurt naturalny. Doprawiam solą i pieprzem. Jogurtem kontroluję gęstość masy.

Bajgle przekrawam i każdą połówkę smaruję przygotowaną pastą. Posypuję podprażonymi na suchej patelni pestkami słonecznika i rzodkiewką.

 

II śniadanie – surówka z selera naciowego

2 łodygi selera naciowego obieram z włókien i kroję w cienkie plasterki. Wrzucam do miseczki. Jabłko i plaster świeżego ananasa kroję w drobną kostkę, natkę pietruszki siekam i dodaję do selera. Całość mieszam z 2 łyżkami gęstego jogurtu greckiego, łyżką posiekanych orzechów włoskich i doprawiam do smaku.

 

 

Obiad – warzywne leczo

Umytą cukinię, czerwoną i żółtą paprykę kroję w równą kostkę. Cebulę i pieczarki obieram i również kroję. Na łyżce oleju kokosowego podsmażam cebulę. Dodaję paprykę, następnie pieczarki. Na samym końcu dorzucam cukinię. Gdy warzywa zmiękną wlewam puszkę pomidorów i całość krótko podgrzewam. Doprawiam solą, pieprzem, słodką papryką w proszku, kminem rzymskim (przyprawy zależą od was, dodajcie te, które najbardziej lubicie). Aby leczo było jeszcze bardziej syte można dodać puszkę ciecierzycy lub podsmażonego i pokrojonego w kostkę fileta z kurczaka.

 

Przekąska – zielony koktajl

Wyciskam sok z 2 pomarańczy. Obieram 2 kiwi i umieszczam w blenderze. Dodaję garść zielonej pietruszki i wlewam sok. Miksuję na koktajl.

 

 

Kolacja – pasta z twarogu z cykorią

2 plastry białego półtłustego sera mieszam z 2 łyżkami jogurtu naturalnego, łyżeczką siemienia lnianego, posiekanym szczypiorkiem i startym na tarce ogórkiem kiszonym. Doprawiam solą, pieprzem, bazylią. Łódeczki z cykorii napełniam pastą twarogową.

Ostatnie Wpisy