Dzienny jadłospis #3

28 lut 2015 przez

Dzienny jadłospis #3

Wpisy z przykładowymi zdrowymi jadłospisami należą do moich ulubionych. Zawsze przeglądając blogi o zdrowym stylu życia i odżywianiu najwięcej uwagi poświęcam właśnie im. Uwielbiam oglądać piękne fotografie jedzenia, zwłaszcza jeśli to co znajduje się na talerzu jest zdrowe! Potrafię spędzić pół dnia przed komputerem, wyszukiwać coraz to nowych przepisów, inspirować się nimi, a później testować je we własnej kuchni. Dużo uwagi poświęcam doborowi produktów. Namiętnie czytam etykiety w sklepach, staram się eliminować wszystko co jest z niepotrzebną chemią. Niestety na sklepowych półkach praktycznie wszystko jest nią naszpikowane. Co zatem jeść, żeby było smacznie, ale nie zaszkodziło naszemu organizmowi i figurze?

 

Śniadanie – serek wiejski z warzywami

Jednego kiszonego ogórka i kilka umytych rzodkiewek kroję w drobną kostkę. Do miseczki przekładam opakowanie serka wiejskiego i przygotowane warzywa. Doprawiam kolorowym pieprzem i dorzucam kilka listków świeżej mięty. Można dodać łyżeczkę siemienia lnianego. Jem z pieczywem razowym.

 

II śniadanie – sałatka z rukolą i grejpfrutem

Garść umytej rukoli wykładam na talerz. Jednego grejpfruta obieram i pozbywam się białych błonek. Pół małej czerwonej cebuli kroję w piórka. Kilka zielonych i czarnych oliwek kroję na pół. Dodaję do sałaty. Całość skrapiam oliwą z oliwek, doprawiam solą i pieprzem.

 

Obiad – polędwiczka z dorsza na kalafiorowym puree

Umytą polędwiczkę układam na folii aluminiowej. Posypuję solą i pieprzem z dwóch stron. Na rybie układam kawałek masła, plasterek cytryny i kilka plasterków czosnku oraz gałązkę koperku. Szczelnie zamykam folię, aby masło nie wypłynęło. Piekę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok. 30 minut. Wszystko zależy od grubości ryby. W międzyczasie w garnku gotuję osoloną wodę i dorzucam pół małej główki kalafiora. Gotuję do miękkości. Następnie odcedzam i ugniatam lub blenduję z odrobiną mleka na gładkie puree. Dodaję ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę i drobno posiekany koperek. Upieczonego dorsza wykładam na puree.

 

Przekąska – warzywa pokrojone w słupki

Tutaj pełna dowolność. Zazwyczaj wybieram zielonego ogórka i kawałek papryki

 

Kolacja – omlet ze świeżą bazylią

Kilka pomidorków koktajlowych piekę w piekarniku nagrzanym do 150 stopni przez 15 minut. 2 jajka ubijam na puszystą masę. Dorzucam porwane listki bazylii, sól i pieprz. Na patelni rozgrzewam masło klarowane i wylewam masę jajeczną. Podważam brzegi omletu tak, aby nadmiar płynnej masy przelał się na spód. Przewracam na drugą stronę i smażę aż omlet się całkowicie zetnie. Podaję z upieczonymi pomidorkami.

Ostatnie Wpisy