Spinning

13 gru 2014 przez

Spinning

To nic innego jak rytmiczna jazda na rowerze stacjonarnym przy dźwiękach głośnej muzyki. Zajęcia prowadzone są pod dyktando instruktora, który wyznacza między innymi tempo jazdy, pozycje, czy obciążenie. Obecność trenera i większej ilości osób na sali motywuje do działania i podejmowania kolejnych wyzwań! Spinning jest bardzo intensywną i wymagającą formą aktywności. Pomimo tego jest to bezpieczny sport, gdyż nie obciąża stawów. Wskazany więc jest także dla osób otyłych. Godzinne zajęcia to aż 1000 spalonych kalorii, dlatego to świetna opcja dla osób odchudzających się. Trening zawsze powinien rozpocząć się rozgrzewką, a zakończyć rozciąganiem, głównie mięśni łydek, ud, pośladków, oraz pleców i karku.

Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które nie lubią monotonni podczas ćwiczeń. Zmieniająca się muzyka i różnorodność tras (jazda po płaskiej nawierzchni, podjazdy, lub zjazdy z góry) sprawia, że każdy trening jest inny. Nie ukrywam, że bardzo ważny jest instruktor. To on nas motywuje i tłumaczy, ale także powinien się po prostu wydrzeć, kiedy widzi, że się obijamy:)

Bardzo ważna jest prawidłowa pozycja jazdy i indywidualne ustawienie roweru. Siodełko powinno znajdować się na wysokości naszych bioder, a kierownica nieco wyżej siodełka. Stopy na pedałach muszą być ułożone równolegle do podłoża. Podczas jazdy łopatki powinny być ściągnięte, a mięśnie brzucha cały czas napięte.

 

Jakie są główne korzyści wynikające z systematycznego treningu na rowerach?

  • poprawienie się kondycji i wydolności
  • pozbycie się zbędnych kilogramów
  • wzmocnienie układu odpornościowego
  • intensywne spalanie tkanki tłuszczowej
  • pozytywny wpływ na układ oddechowo – krążeniowy
  • ujędrnienie i napięcie skóry
  • wzmocnienie układu kostnego
  • redukcja stresu i gwarantowany przypływ endorfin! :)

 

Zajęcia spinning nie wymagają specjalnego stroju czy przygotowania (oprócz rozgrzewki). Będziecie potrzebowali dużej butelki wody mineralnej, aby uzupełnić płyny – uwierzcie, że po godzinie zajęć pod rowerkiem zostanie kałuża potu. Bardzo ważny jest też ręcznik – zalewający oczy pot nie pomaga w ćwiczeniach. Jeśli chcecie możecie zabrać specjalne rękawiczki na rower, które zapobiegają ślizganiu się dłoni na kierownicy, także pod wpływem potu. No i zostaje wygodny, lekki strój. Nie polecam jednak dresu. Już po paru minutach będziecie tak rozgrzani, że najchętniej zrzucilibyście z siebie wszystkie ubrania…

 

Spinning naprawdę daje kopa i pozwala rozładować negatywne emocje. Szczerze polecam.

Braliście już udział w zajęciach spinning? Podzielcie się swoimi doświadczeniami!

Poniżej coś dla bardziej zaawansowanych:

 

Ostatnie Wpisy