Dzienny jadłospis #1

30 lis 2014 przez

Dzienny jadłospis #1

Dzisiaj na szybko wrzucam mój przykładowy dzienny jadłospis. Wszystkie potrawy są bardzo proste, szybkie w przygotowaniu, niezwykle smaczne i co najważniejsze bardzo zdrowe. Postaram się dodawać regularnie wpisy z takim właśnie jadłospisem i być może uda mi się przekonać kogoś z was, że zdrowo nie znaczy nudno! Najważniejsza jest kreatywność, trochę chęci i odpowiednie produkty, aby wyczarować pełnowartościowe posiłki. Zapomnijcie o sklepowej drożdżówce na śniadanie, fast foodzie na obiad i parówkach na kolację! Pamiętajcie także o regularności w jedzeniu. 5 małych porcji w ciągu dnia to konieczność. Nie zapomnijcie także o odpowiedniej ilości płynów: wodzie, zielonej herbacie, ziołach.

 

 

Śniadanie – owsianka z kiwi i mixem orzechów

3 łyżki płatków owsianych zalewam wieczorem wodą. Rano tylko lekko podgrzewam. Dodaję pokrojone w kostkę kiwi i garść posiekanych orzechów włoskich, migdałów, nerkowców. Całość posypuję startą na tarce kostką gorzkiej czekolady. Dekoruję pokrojoną figą.

 

II śniadanie – tosty z awokado i pomidorem

2 kromki chleba pełnoziarnistego opiekam w tosterze, nacieram przekrojonym czosnkiem. Układam plastry awokado i doprawiam odrobiną soli, świeżo zmielonym pieprzem i skrapiam sokiem z cytryny. Na awokado ułożyć pomidora i listki bazylii lub ulubione kiełki.

 

Obiad – tagiatelle z cukinią i pomidorami

Na odrobinie oliwy z oliwek lekko podsmażamy 3 ząbki czosnku (uważamy żeby nie zbrązowiał). Dokładnie myjemy cukinię i kroimy w półplasterki. Dodajemy do czosnku i chwilę smażymy. Następnie dorzucamy pokrojony w kostkę duży pomidor.

Makaron tagiatelle (pełnoziarnisty, orkiszowy, gryczany) gotujemy al dente. Ugotowany makaron przekładamy do cukinii i łączymy ze sobą. Posypujemy posiekaną natką pietruszki i parmezanem. Do makaronu można dodać także podsmażone na oliwie z czosnkiem i chili krewetki.

 

Przekąska – surówka z marchewki i jabłka

2 marchewki i jabłko ścieram na tarce o małych oczkach. Polewam sokiem z połowy cytryny. Dodaję łyżeczkę siemienia lnianego i łyżeczkę suszonej żurawiny.

 

Kolacja – sałatka z jajkiem i ogórkiem zielonym

Gotuję jajko na twardo, studzę i kroję w ćwiartki. Umytą i osuszoną garść roszponki układam na talerzu, dodaję jajko i pokrojonego w półplasterki ogórka oraz rzodkiewkę. 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego mieszam z łyżeczką ostrej musztardy i odrobiną miodu. Dodaję drobno posiekany szczypiorek lub koperek. Sosem polewam sałatkę. Na suchej patelni prażę łyżkę pestek słonecznika lub dyni, uważając aby nie przepiec za bardzo ziaren. Posypuję sałatkę

Ostatnie Wpisy

1 Comment

  1. Rufi

    Hmm.. ciekawa jestem co jadasz w pozostałe dni. Jak to wygląda. Czekam na kolejne wpisy. Czy to specjalna dieta, czy sama wymyślasz potrawy?