Orzechy

14 lip 2014 przez

Orzechy

Orzechy to moja ulubiona przekąska między posiłkami. Jem ich prawdopodobnie za dużo, ale nie potrafię odmówić sobie tej małej przyjemności w ciągu dnia. Uwielbiam orzechy włoskie i migdały, ale nie wyobrażam sobie życia bez orzeszków ziemnych, laskowych czy nerkowców. Chociaż są bardzo zdrowe i posiadają wiele cennych składników odżywczych, to niestety są niezwykle kaloryczne, więc nie należy przesadzać z ilością zjadaną jednorazowo.

W sklepach bez problemu znajdziemy także pistacje. Z orzechami brazylijskimi, pinii, macadamia, czy pekan jest już trochę gorzej. Nie są tak popularne, ale to pewnie za sprawą wysokiej ceny. Znajdziemy je z pewnością w dużych marketach i sklepach ze zdrową żywnością.

Tak jak wcześniej wspomniałam orzechy to idealna opcja na przekąskę między głównymi posiłkami. Garstka migdałów rewelacyjnie syci i zaspokaja potrzebę sięgnięcia po coś słodkiego i niezdrowego.

Orzechy są chyba jednym z najlepszych źródeł witaminy E, oraz przede wszystkim tłuszczy. Są to jednak zdrowe, nienasycone kwasy tłuszczowe. To one regulują nasz metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się tkanki tłuszczowej w organizmie. Trzeba także wspomnieć o obecności błonnika, antyoksydantów i witamin B oraz PP. Wszystko to rewelacyjnie wpływa na naszą cerę, włosy i paznokcie. Spożywanie orzechów pozytywnie wpływa na pracę mózgu i przewodu pokarmowego, przeciwdziała chorobom serca oraz normuje poziom cukru we krwi.

Z przykrością muszę powtórzyć, że orzechy są bardzo kaloryczne. Do najbardziej kalorycznych należą orzechy włoskie. W 100g jest aż 645 kcal. W takiej samej porcji orzechów laskowych jest 640 kcal, migdałów – 630 kcal, pistacji – 589 kcal, fistaszków i nerkowców – 560 kcal.

Optymalna dzienna porcja to 30g (zaspokaja dobowe zapotrzebowanie na magnez i witaminę E).

Bardzo ważne jest przechowywanie wszystkich rodzajów orzechów. Należy trzymać je w suchym i ciemnym miejscu, gdyż szybko jełczeją. Zjełczałe mogą być szkodliwe dla zdrowia. Bardzo dobrym sposobem na zmniejszenie skutków jełczenia jest ich podprażenie. Wydobywa to także z nich niesamowity aromat i pobija walory smakowe.

Orzechy są idealnym dodatkiem do dań zarówno na słodko, jak i wytrawnie. Świetnie pasują do musli, sałatek, czy w formie pokruszonej – jako panierka.

Nie obawiajcie się więc kaloryczności orzechów, tylko z umiarem dodawajcie do wszystkich posiłków, lub spożywajcie same. Na zdrowie!

http://www.allrightnowfarms.com/wp-content/uploads/2012/04/Nuts.png

http://www.allrightnowfarms.com/wp-content/uploads/2012/04/Nuts.png

Ostatnie Wpisy

1 Comment

  1. Kinia

    Jeżeli chodzi o orzechy to dla mnie je się albo na „sucho”, albo w czekoladzie hehe Niestety wiem o kaloryczności orzechów dlatego staram się je w miarę unikać. Chociaż ta witamina E robi swoje.